BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 7 February 2011

إنزل من بيتك

كل من لم يشارك في مظاهرات ثورة بلده بدون عذر من رأيي ان ليس له الحق في ان يفتح فمه ناطقاً باسمها بعد الآن .. فهو اسم غال لا يستحقه من لم يهتف به من أجلها .. من أجل مصر

هذا عوضاً عن انه فاته بجد أكثر من نص عمره او عمره كله .. شعور لا مثيل له في الحياة .. طعم الحرية .. طعم حلو أوي وطلع يستاهل تاني وتالت ورابع .. واستعداد التضحية تمن رخيص له
يا من لم تشارك من أجل مستقبل أفضل لأهلك وكل الناس الذين أحببتهم أو ستحبهم في حياتك .. هل لديك الاستعداد مستقبلاً ان تجيب علي أولادك وأحفادك حين يسألونك عن تلك الفترة من تاريخ أرضك فتخبرهم حينها انك كنت متخاذل ؟ 

إن لم تفعل ذلك لأجل أرضك وبلدك وأهلك ودينك
فلماذا تستحق أن تعيش
!!!!!

4 COMMENTS:

Nehad Kassim said...

نزلنا اهو
^_^

Khadega Ghatwary said...

لأ حراااااااااااام
انا كده هعيط
:(
انا كان نفسي انزل قوي قوي
و لحد دلوقتي متغاظة و مقهورة و كل ما حد يقول : البركة في الشباب و الشعب اللي جاب للبلد حقها و عمل اللي مقدرناش نعمله
او حد يقول الثورة اللي شباب مصر عملوها
بقول لنفسي انتي مش من ضمن الشعب و لا الشباب اللي جابوا لمصر حقها
انتي كل اللي عملتيه انك دعيتي و بس

كان نفسي ادوق الطعم ده و اكون جزء من الحلم ده
:(

Nigm said...

@ Nehad :

انها لنعمة, أليس كذلك؟

Nigm said...

@ Khadega :

معلش :( أكيد اللي فيه الخير حصل طالما اخدتي بالاسباب وحاولتي قدر استطاعتك
وبالتأكيد انتي جزء منه فلا يكلف الله نفسًا اكثر من وسعها ^_*