BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 28 November 2011

مدرسة

وانا نازل الانتخابات النهارده

 كان مكان انتخابي علي حظي

هو المدرسة اللي جمب البيت

مدرسة كنت قضيت فيها سنة اولي اعدادي

يعني قضيت فيها سنة من ييجي 20 سنة من حياتي

بس السنة ديه كانت من حوالي 10 سنين

كنت بالعب فيها كورة في المدرسة

وكنت باقعد اخترع افكار اختراعات في حصة التكنولوجيا

واغني في حصة الموسيقي

واقرأ الدروس في الفصل في حصص القراءة والمكتبة

متخيلتش ان حيكون في يوم

بعدها في سنة .. اسمها 2011

حاجي انتخب الناس اللي يمثلوني عشان ينهضوا ببلدي بعد ثورة حتحصل في بلدي قبل ماموت

كان احساس مختلف وانا واقف طابور قدام نفس المدرسة

بس بدل عشان ادخل اتعلم كطالب

كان عشان ادخل ادي صوتي الانتخابي كعضو فاعل في المجتمع

ووانا طالع السلالم وبادور علي فصلي

بدل مادخل عشان ادور علي تختتي اللي باقعد فيها

كان عشان ادور علي ورقتي الانتخابية والمكان اللي حاخبي فيه صوتي وانا باكتبه


افتكرت قصيدة شعرية بمناسبة المدارس كتبها عمر طاهر

قلت اشارككم معايا فيها
:

http://www.mediafire.com/?3cxbb3fevry8f8k


0 COMMENTS: