BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 14 July 2012

كم عمرك؟ فأجاب عاما






تبدأ القصة عندما رأيت هذه الصورة اثناء تجوالي علي شبكة الانترنت
ومن خلالها قابلت هذا الولد
...
عندما رآني قد شردت بنظري في صورته تلك اخبرني من هو
أخبرني انه آثر أن لا يتحدث عن سره بالامس
فسألته كم عمرك؟
فأجاب أبلغ من العمر عامًا
فتعجبت من نفسي مخبرا اياه بانه يبدو كمن عاش اكثر من ذلك
فابتسم لي
وتنفس عبيق زهرة لديه احتفظت بعطرها منذ الاف السنين
فاذا بوجهه ترتسم عليه علامات سن اصغر من ما كان عليه
ونظر لي مرة اخري قائلا
أيشيب من لديه اكسيرا للحياة؟
قد ازيد من العمر عاما او عامين
ولكن هذا الرحيق قادر علي ان يجعلني
استعيد الايمان والرغبة في الحياة
فيجدد شباب روحي
ويوم ان تتفتح زهرتي
سانعم بالخلود
...
 
أفقت علي صوت هاتفي يرن فعدت من شرودي الي دنياي وانا أأمل ان تتحقق له هذه الامنية .. بان تتفتح زهرته يوما ما فيعيش الي الابد
.

4 COMMENTS:

Anonymous said...

الولد ده انت على فكرة :)

متأكد ان تخميني صح و لك مطلق الحرية في النفي او الإثبات
:D

.. H.G.

Nigm said...

:D
لأ الولد ده مش انا لانه شعره اصفر

هو مش شرط يكون أنا ، بس ممكن يكون في رابط ما بيني وبينه
..

ربما يكون الوردة
:D

Anonymous said...

ايوة الوردة مانا فاهمك و فاهمك قوي كمان
:D :D

متفكرش انك الوحيد اللي عندك وردة
:P

انا ما قلتش الولد ذات نفسه
مش الصورة يعني
الولد اللي بين السطور هو اللي كان قصدي عليه
بيتهيألي فاهمني كويس
^_^

اصل كلنا عندنا ورود مستنينها تفتح ، و كلنا في مننا الولد ده ، سواء كنا شباب او بنات :)

.. H.G.

Nigm said...

شكلي كدا يا اما اتفهمت صح ، يا اما اتفهمت صح
:))))

أصل فصل الربيع دايمًا نعمة مميزة .. فربنا يرزق الجميع بالصبر الي ان يشهدوا ربيع حياتهم
:)