BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 20 April 2009

There


لوقت من الاوقات النهاردة

حسيت اني قاعد في الحاضر بس باتفرج علي المستقبل

للاسف مشوفتهوش كله

بس فضلت فيه لوقت حلو

رغم انه مأشبعش فضولي


تهيأ لي اني شايف حاجات علي اصولها

اني شايف معاني كتيرة شفافة

و بشكل ما كنت متيقن ان بكرة لينا


رغم غرابة الاحساس

الا اني كنت كأني برا بعد الزمن و المكان

آه شايف سريري

لكن انا في عالم و هوا في عالم

زي اللي مفتح عينيه بس هوا مش هنا


رغم اني مش عارف للحظات ديه وصف ولا عنوان

الا اني فضلت ان البوست ديه تكون علي سبيل التذكرة بيهم

لحظات حلوة فيها صفاء رهيب كان مفيش صوت واحد في الخلفية

و كأن عقرب الثواني واقف و الدنيا متجمدة بس انا باتحرك

مفيش ليها غير صورة واحدة في ذاكرتي يمكن هيا صورة المكان اللي انا كنت فيه ساعتها

---------------------------------------------------------------------------------

عندي احساس اني علي شفا تغيير كبير في حياتي بشكل ما

حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت و هو رب العرش العظيم

رب اهدني الي ارشد امري

.

4 COMMENTS:

maha el-lithy said...

احساس غريب

Nigm said...

تجربة جميلة رغم غرابتها

و لكن كدأب أشياء كثيرة. صارت ذكري

E. Fekry said...

منذ كتبت حضرتك هذا البوست د. شريف وانا لا أجد الكلمات المناسبة لأرد بها

لهذا لا أملك سوى نصيحة غالية جدًا حاول أن تعيها

عندما تاتيك لحظات كهذا أياك وأن تضيعها وأنت تعلم قدرها ..أياك أن تضيعها

تفهمني بالطبع

وفقك الله دومًا

Nigm said...

كم وددت أن تدوم أكثر

ما من أحد يعلم ما كتب الله له

وفقنا و إياكم

جزاكِ الله خيراً