BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 20 August 2011

نوتة


متخيلتش اني ممكن اتضايق كده
لما حطيت ايدي في جيب البنطلون وانا في مشوار وملقتش النوتة الصغيرة بتاعتي
نوتة بدأت اكتب فيها من كام شهر
ميزتها في صغر سنها .. بالنسبالنا يعني حجمها
ده غير القلم الميكرو اللي مرتبط فيها
بس مش ديه الفكرة
الفكرة اني عودت نفسي من فترة
 لما فكرة في خيالي تمسكني او خاطرة تيجي علي بالي
ومتلاقيش مكان علي ارض الواقع 
لأني مانعها من الظهور
او كاتمها جوايا لسبب جوايا
كنت ساعات باروح مادد ايدي مطلعها 
حتي لو واقف في محل او في الطريق
واسحب القلم واكتب سطر او سطرين
في محاولة مني
لتسجيل ذكري
او
للتأقلم مع دماغي
اللي عارف انه مش حيسيبني
وساعتها حيعذبني
واروح مرجعها الجيب تاني

الحمد لله
لما رجعت البيت ادور
طلعت كنت مهتم بيها زيادة
لدرجة اني كنت محتفظ بيها في مكان احسن مش معتاد
فلما لقيتها حسيت اني لقيت مليون جنيه
:)

3 COMMENTS:

Khadega Ghatwary said...

يااااااااااه الحمد لله
:))))))

وقعت قلبي في رجليا
:D :D
انا لو مكانك كنت مت فيها

صعب جدا اي ورقة اكون كاتبة فيها خاطرة و تروح مني و خصوصا كمان لما تكون الافكار جات في ايام العقل غرقان تفكير
و كمان خصوصا لما الواحد بيكون بيحاول يتأقلم مع دماغه

فكرتني بحفلة تخرج دفعة "محمد عمر" دفعة 56 اللي نظمناها معاهم
كان يومها معايا كراسة عزيزة عليا و كاتبة فيها حاجات مهمة و ضاعت مني في آخر الحفلة و مكنتش لاقياها و فضلت قلبت عليها المسرح كله و دورت في الأود كلها جوة ورا الكواليس كمان و مكنش فاضل في المكتبة غيري انا و ناس قليلة من ضمنهم محمد عمر و كان شكلي غريب و انا قالبة الدنيا على كراسة ^__^ وممشيتش الا لما لاقيتها
الحمد لله
^__^

حاليا بكتب الخواطر على الموبايل و لو اتسرق ممكن اموت فيها برضه ^__^
بس عيب الموبايل انه فيه 100 ورقة بس و ميزته انه بيسجل التاريخ و الساعة :)

Khadega Ghatwary said...

في حاجتين كمان افتكرتهم كنت نسيت اقولهم

ان انا برضه بقف في اي حتة و اكتب اللي انا عايزة اكتبه وقت ما بيجيني

اصل لحظة ما تيجي لازم تتكتب في ساعتها
^_^
عندي واحد قريبنا عجبتني قوي حركة هو عملها انا عن نفسي مفكرتش فيها نهائي
كنا في فرح و كان معاه ورقة و قلم (و انا يومها مكنش معايا حاجة و كنت سايباهم في البيت) و لاقيته في وسط الفرح عالطربيزة في هدوء طلع الورقة و القلم و قعد يكتب ^__^

الحاجة التانية ان اللي الواحد بيكون كاتبه لو ضاع بيكون صعب جدا و خصوصا كمان لما تكون ناوي تديه لحد يقراه في يوم من الايام , بيتهيألي هو لو عرف هيزعل جداااا لان هيكون نفسه يقرأ الحاجة اللي انت كتبتهاله
:)

بِنت نُكتة said...

شريــــــــــــــف بحِس بسكينة أوي في مدونتك
ربنا يديمها عليك نِعمة