BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 11 January 2009

YES


من زمان المفروض في كاااااام بوست كانو المفروض ينزلو بس منزلوش بسبب ال 
Unstability
سواء كوقت او امتحانات او عدم تواجد في البيت
إحم
اصلي سيبت البيت ايام الامتحانات و روحت محرم بك عشان امنع نفسي من الكمبيوتر و احترم نفسي و اذاكر
:::

بس ديه مش عايز ماكتبهاش فحاكتبها قبل ما اهاجر الهجرة بتاعت كل امتحان
:)

ياااااااااااااااااه
بقالي كتير منافستش نفسي في قدراتها

آخر مرة قبل المرة ديه كانت في ثالثة ثانوي و الحمد لله كسبت نفسي بانتصار ساحــــــــــق

كون هذه الفترة بعيدة نسبية قد أثار بنفسي الشكوك إزاء إن كنت مازلت قادر علي الحرب أم أنه قد عفي عليا الزمان و أصبحت كهلآ غير مؤهل لمثل هذه النوع من الحروب

الحرب بتبقي علي مفهوم ذاتي

و لو خسرت يبقي بتخسر خسارة تانية اضافية معاك و هيا جزء من ثقتك في نفسك

و ده انا مكنتش ممكن اسمح لنفسي انها تشك فيه بعد العمر ده

انا اجلت المعركة ديه لاكتر من سنتين

بس لما قررت احارب

رجعت عشان آخد بتار قديييييييييييييييييم من حوالي 5 سنين

و كان لازم أتخلص منه في الفرصة ديه لأن محدش عارف فرصة الحرب الجاية حتكون امتي

نزلت ب 82% من جيشي

و بجد عملو اللي عليهم

و لو كان نزل معاهم و لو 9% من احتياطي الجيش
 
كان حيبقي الانتصار مدمــــر

الدرس المستفاد :

لا للشك في القدرة علي الحرب مرة أخري
لكن نعم لئلّا تتباعد فترات الحرب حتي لا يكون النسيان من نصيب البعض من مهارات القتال

-----------------------------------------------------------------------------------

و كان عندي امتحان ميكرو امبارح

و سألوني عن اسم وزير التعليم العالي

و جاوبت باسم وزير التعليم المنخفض
:D

الذنب مش ذنبي ان الوزير ده معملش حاجة عشان افتكر اسمه بيها
ده حتي الفرصة اللي جت قبل كدا و كنت ممكن افتكر بيها اسمه من خلال اني كنت حاضر في مؤتمر و المفروض انه كان حيفتتحه 
.. يومها اعتذر
!


عموما هما قدروا الوزير في الامتحان بنص درجة كاملة

و انا الصراحة

مش زعلان عليها

ربنا يدي الكل علي قد نيته

:D

---------------------------------------------------------

و الشفوي اللي اتعملله هولليلة في الورق
:::

جائت الاقدار اني ادخل لدكتورة لابسة ابيض في ابيض و قاعدة علي مكتب ابيض و لما سحبت ورقة اسئلة طلع رقمها هوا رقم يوم ميلادي و كانت أسئلتها لطيفة جدا
^_^

----------------------------

الحلقة الجاية مع امتحان الاناليتيكال ان كان لينا عمر
:)








5 COMMENTS:

E. Fekry said...

" سألوني عن اسم وزير التعليم العالي"

يسري الجمل طبعا واللي عملها هاني هلال دول خونة وباذن الله هايتلموا فى اقرب بوكس وعلى المعتقل

وبالمرة يا د.شريف انا سمعت ان اللي حلها "صح" كده زينا هايرجعوه ثانوية عامة تاني :D


لو الميكرو بيسالوا عن وزير التعليم

ده يبقى فى الانالتيكال هيسألونا عن ايه ... احتمال يقولوا لنا عدد الجنود الاسرائيليين الذين قتلوا فى اخر عملية 8 ، اذكر اساميهم الثلاثية مع تحديد لون عين كل واحد !!!!


ربنا يستر علينا ويتولانا برحمته.

Anonymous said...

عموما هما قدروا الوزير في الامتحان بنص درجة كاملة
.
.
واضح ان ايديهم سخيه جداً
^_^
و ده انا مكنتش ممكن اسمح لنفسي انها تشك فيه بعد العمر ده
العمر ده !
:::
هو الموضوع نسبى
عمر كبير بالنسبه لنا دلوقتى
بعد سنين حنقول ياااااااااه ده انا كنت صغير اوى
^_^
بالنسبه للحرب بقى ...
صحيح انا مش فاهمه حاجه !
بس هى قضيه عامه
تصفيه حساب مع النفس
لكن مش يمكن ما كانش لازم نأجله خمس سنين !
عشان الواحد ما يفقدش مهارات القتال
او بمعنى اخر ...
ما يفقدش مع مرور الزمن طاقه الدافع للقتال ..
احم:::
الاناليتيكال خلتنى اتكلم بفلسفه تانى :(
نايس بوست
:)

Nigm said...

@ Death :-

LoL ^_^
يسري الجمل ده طيب و كنا بنسمع اسمه كتير :)

و ياريتهم كانو جابو حاجة كدا في الاناليتيكال تخفف من اللي شوفناه في الامتحان
:)

خيران شاء الله

شرفني مرورك يا دكتور

Nigm said...

@ Dr Alex :-

اقصد مكنتش اسمح بده يحصل بعد مقدار الثقة اللي احتوته نفسي بداخلها

فيما يتعلق بالحرب

فساعات لازم تكون العين بالعين و السن بالسن و البادي اظلم

اقصد ان الموقف اللي حصلي مصادفش انه اتكرر تاني الا بعد مضي 5 سنوات فساعتها الحمد لله كان مستنيه
:)

أسعدني مرورك يا دكتور و يارب متكونش اخر مرة
:)

Unknown said...

نفسي اعرف تفاصيل الحرب اللي قامت
:-D

موضوع اسم وزير التعليم العالي ده فكرني بسؤال مشابه جالي في الكلية بس مش عارفة فرع ايه.. كان برضه عن معلومة عامة زي اسم وزير او حاجة كده برضه.. مش بعيد تطلع نفس الدكتورة هي اللي سألاه
:-)